Hold

Her på siden kan du læse mere om de mange hold vi tilbyder, du klikker blot på et billede/hold, her efter kommer til du en lille beskrivelse.

Hold tilmelding og den ugentlig hold oversigt finder du her!

 Til- og afmeldinger kan ske op til 3 timer før holdstart>> Alle hold er for BÅDE mænd og kvinder <<

 

     

     

       

     

    

     

  

 

 Cirkel Fitness (motionscentret)
Foregår i fitness centeret - man arbejder på forskellige poster, som instruktøren har udvalgt. En sjov og effektiv måde at komme sin træning igennem på, samt evt. få prøvet lidt nye øvelser.  

 

Familie hold – tag ét barn gratis med - Gl. Lindholm Skole
Som medlem hos Fokus fitness kan du nu tage et barn med til svømning gratis. En tilmelding = en voksen og et barn. Barnet behøver IKKE være medlem - blot den voksne er ;o)
På familieholdet har børn mulighed for at svømme med sine bedsteforældre, onkler, kusiner, forældre og øvrige familiemedlemmer. Der tilbydes undervisning, som henvender sig til børnene på familieholdet og undervisningen vil ramme så bredt som muligt og vil fokusere på øvelser i form af leg.
Der er tale om børn i alle aldre (fra 2-4 år og op). Alt legetøj og udstyr må benyttes. Det handler om familienære aktiviteter familier imellem. Det populære hold har kørt i mere end 30 år. Målgruppe: Familieholdet er hovedsageligt til familier med børn/barn i alderen 4-12 år.

 

Kom i Form
Drømmer du om, at få kick-startet din form og kondition, er dette holdet for dig. Udgangspunktet for træningen er, at du ikke er i fysisk form, og målet er, at alle deltagere kommer i god form og vil fortsætte med at være det. Vi vil sammen træne aktivt en gang om ugen, og derudover vil I bliver vejledt i, hvordan I kan træne gennem resten af ugen. Der bliver i undervisningen lagt vægt på både styrke, kondition, socialt samvær, samt at have det sjovt mens man træner.  

 

Mindfulness
Mindfulness handler om, hvordan man kan blive mere opmærksom og nærværende i sin hverdag. Igennem mindfulness trænes vi i at være opmærksomme på en åben måde og give slip på vores tilbøjelighed til at bedømme og evaluere og derved blive mere nærværende og tilstede i øjeblikket.
Formålet er at du får mere ro og overskud i dit liv. Mindfulness trænes ved meditationsøvelser og lette yoga- og kropsøvelser. Du vil få øvelser, som du kan tage med og bruge i din hverdag. Tag afslappet tøj på og medbring evt. sokker.

 

Morgengymnastik
Med klassiske gymnastiktrin og cirkeltræning med simple øvelser, får du pulsen op. Alle kan være med, uanset alder, træningsniveau og erfaring. Udføres bedst i behageligt tøj og træningssko.

 

Motionshold I Svømmehallen Gl Lindholm Skole
Holdet indeholder træning i vand til god musik. Opvarmning, øvelser for hele kroppen og udstrækning.
Fælles for vores motionshold er, at det er for folk i alle aldre. På vores motionshold vægter vi det sociale højt og vi byder på en kop kaffe i vandet efter vandgymnastikken. Der er ikke svømmeundervisning, men vil du gerne lære, at svømme - så spørg vores instruktør om hjælp. I hallen er der forskellige redskaber til personer der ikke er så trygge ved vand. Spørg vores instruktør hvad der kan hjælpe dig bedst i bassinet. Holdet varer 45 minutter

 

Pilates
 Pilates er primært træning af de stabiliserende muskler. Dér er fokus på holdning,  styrke, udholdenhed, smidighed og koordination. Der afsluttes med afspænding.

 

Programlægning NORD, ØST og VEJGAARD
Bestil tid til at få lagt et personligt styrketræningsprogram. Husk vandflaske, håndklæde og indendørs sko.
Du får en time alene sammen med en instruktør, der laver et personligt program til dig - hvor der tages højde for hvilke mål du har med din træning - samt evt. skavanker. Programmerne udføres af uddannet instruktør (min. 100 timers udd.) , diplom-træner, fysioterapeut eller fys.stud.

 

Puls og Power
Puls og Power er kredsløbstræning - (konditionstræning) OG styrketræning til inspirerende musik ved en ligeså inspirerende instruktør. Holdet køres både som gruppe og hvor man bevæger sig rundt på forskellige poster. - Garanti for SVED på panden.

 

Smidighedstræning
Her ligger fokus på en god udspænding af stramme muskler. Dér forekommer både aktive og passive udspændingsøvelser efter en let opvarmning.

 

Step-aerobic og Styrke
Step-aerobic med høj puls og let koreografi. Efterfølgende styrketræning for hele kroppen.
Både for mænd og kvinder!

 

Stram op 
Stram op er effektiv og varierende træning. Der vil være træning med egen kropsvægt, bodybar, elastikker og diverse vægte.
Formålet er at opnå en stærk krop, der kan klare hverdagen. Derfor er der særligt fokus på ryg, hofter og skuldre.
Oveni må der indregnes en risiki for flad mave, tonede arme, stramme balder og godt humør

 

Styrke og stabilitet
Træning for mave, ryg, baller, hofter og knæ - for deltagere med lettere skavanker. På holdet træner vi styrke og stabilitet for hele kroppen, samt arbejder med kropsholdning, balance og udspænding.
Der kan inddrages træningsredskaber så som stor bold, elastikker m.m. HELE kroppen trænes.

 

Styrke og stabilitet  - BEN
Styrke og Stabilitet med fokus på træning af ben, men også med generel stabilitetstræning for hele kroppen. Det giver stærkere ben og mere kontrol omkring mave og ryg. Dér er fokus på styrke, udholdenhed, koordination, holdning og smidighed. Der afsluttes med udspænding

 

Svøm 100
Bane- og tekniksvømning. Vores instruktører vil gerne vejlede i forskellige svømmeteknikker, hvis du får brug for hjælp

 

 

Vandgymnastik - Vejgaard
Træning af kredsløb og styrke i varmtvandsbassin, hvor de store muskelgrupper og led bliver arbejdet godt igennem.
Holdet henvender sig til dig, som er til sved på panden, bølgeskvulp og høj puls. I træningen kan benyttes diverse bassinredskaber og vandets egen modstandskraft.

  

Yoga
Yoga hjælper med at skabe ro og balance mellem krop og sind, styrker den ydere muskulatur, de indre organer, nervesystemet og tilfører ny energi. Vi arbejder med de klassiske yogastillinger. Hver gang afslutter vi med afspænding.  

  

Zumba Fitness®
Zumba er latino inspireret, dance-fitness som praktiseres til rytmer af latino og international musik. Holdet kombinerer hurtige og langsomme rytmer som giver en balanceret blanding af kardio og muskel træning. Få sved på panden og forbrænd masse af kalorier på en ny og sjov måde, der kræves ingen danse erfaring for at deltage på holdet.
Zumba er en sjov, anderledes, nem og effektive måde at træne på!

 

Fitness PUMP:
Skøn styrketræning - i takt til musikken - hele kroppen bliver arbejdet igennem.
En skøn forening af styrketræning og pulstræning. Styrkeøvelser er simple og udføres både med og uden redskaber. Slutningen af timen køres ikke til takten i musikken men 'på tid' .
Øvelserne kan tilpasses de fleste uanset niveau.
Både for mænd og kvinder !

 

Zumba GOLD®
I forhold til den 'almindelige' zumba, er tempoet sat lidt ned! Holdet er målrettet ny begyndere samt seniorer, men ALLE er velkomne!  

 

Indoor Cross
er træning bestående af bevægelser som vores krop er skabt til at lave, og i et socialt miljø der lader dig udfolde dit fysiske potentiale.
Træning vil især bygge sig op omkring naturlige og frie bevægelser, hvor formålet er at stimulere kroppen på en måde som du kan bruge, til en mere funktionsdygtig hverdag.
Dette gøres med sjove, men hårde og udfordrende øvelser, lege og bevægelser, såsom træk, sprint, squats, presse, hoppe, svinge og meget mere.
Vi bruger elementer fra gymnastikkens, styrketræningens og atletikkens domæner.
Vi vil ramme en intensitet der passer til hver enkelt persons niveau, så belastningen tilpasses, og enhver fysik kan være med.
Bliv udfordret og presset – sammen er vi stærke!!
Medbring tøj og sko der kan SVEDES i til indendørs brug....!
Vi giver en GOD intro til teknikken og mulighederne til vores udstyr !
Alle, der er indstillet på sjov, hård og effektiv træning kan deltage!!
Afsæt 1 time til effektiv træning - og resten af dagen/aftenen til restitution :o)

 

Hit Fit Dance
Vi skal danse, vi skal forbrænde, vi skal have det sjovt, og vigtigst af alt, VI SKAL HAVE EN KÆMPE FEST ….
Hit Fit Dance er ikke bare en almindelig forbrændingstime. Vi danser rock'n roll til 50-ernes rockede rytmer. Twist til 60-ernes Beatles. 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil. Pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af højttalerne!

En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til at deltage i en sjov dansetime, hvor både pulsen og humøret ryger helt i topPuls & Power i VAND
Konditions- og styrketræning i bassin, hvor de store muskelgrupper og led bliver arbejdet godt igennem. Holdet henvender sig til dig, som er til sved på panden, bølgeskvulp og høj puls. I træningen benyttes div. bassin redskaber og vandets egen modstandskraft.

 

Mindfull AQUA Yoga
Stress af og frigiv spændinger mens du øver balancen, kroppens smidighed og koordination. Vi udfører nemme og rolige sekvenser med fokus på mindfulness og vejrtrækning. Træningen passer alle aldersgrupper og niveauer.

 

Puls og Kick i vand
Konditions- og styrketræning i bassin, hvor de store muskelgrupper og led bliver arbejdet godt igennem. Holdet henvender sig til dig, som er til sved på panden, bølgeskvulp og høj puls. Timen afsluttes altid med elementer fra kickboxningens verden i form af små serier med slag og spark. I træningen benyttes diverse bassin redskaber og vandets egen modstandskraft.
Alle kan være med, da øvelserne kan tilpasses dit niveau!

 

Cirkeltræning
Cirkeltræning foregår på vores SynRgy-stativ, som giver et utal af spændende træningsmuligheder. Træningen vil indeholde både styrketræning og kredsløbstræning med elementer fra Crossfit, boksning, Tabata, HIIT og meget andet spændende.
Cirkeltræning på SynRgy er træning for dig der ønsker en grundig all-round træning. En god blanding af kredsløbstræning og styrketræning for alle de store muskelgrupper. Træningen er funktionel og relativt hård, men kan justeres til alle niveauer.
SynRgy-stativet byder på kabeltræk, battleropes, Kettlebells, TRX, sandsække og meget mere.
Hele træningen foregår uden koreografi og alle kan deltage!

 

Zumba® Step
blander alt det gode vi kender fra de almindelige zumba timer med ekstra træning til ben og baller. Musikken er et mix af latinamerikanske og internationale rytmer.
Timen består af en blanding af zumba dansetrin på gulvet, step dansetrin og traditionelle steptrin. Med Zumba® Step er der garanteret højt tempo og sved på panden samtidig med, at vi bevæger os til god musik og forbrænder masser af kalorier.
Er du klar på en sjov og anderledes zumba time med fokus på toning af underkroppen, er Zumba® Step lige noget for dig, og det kræver ingen erfaring hverken med zumba eller step.
Stærk ryg med BOLD
Døjer du med ryggen? Har du dårlig balance? Trænger du til at blive strammet op? Søger du et hold hvor effekt og stemning vægtes lige højt? Så er boldtræning måske noget for dig. Boldtræning er hensyntagende og opbyggende styrketræning for hele kroppen, med særligt fokus på god holdning. Hver time starter med en grundig opvarmning og afslutter med en behagelig afspænding og udstrækning – derimellem kan der ske lidt af hvert.

 

Cirkeltræning med ”slynger”
Hver træningsgang starter med en fælles opvarmning hvor vi får gang i kroppens led, og lidt sved på panden. UDEN svære koreografier eller dans! Herefter træner vi efter cirkeltræningsprincippet, hvor vi arbejder med enten konditions- eller muskeltræningsøvelser på 'stationer' i korte intervaller. Som noget nyt tager vi "slyngerne" i brug, og disse vil indgå i "stationerne". Samtidig vil vi bruge en del tid på at få en forståelse af de forskellige øvelser, og blive rigtig gode til at træne korrekt. God musik, effektiv træning og plads til godt humør! Det er IKKE et krav at du er i god form på forhånd, for det kommer du, med tiden. Garanti for SVED på panden og smil på læben!
BÅDE for mænd og kvinder
"Slyngetræning" er supergodt for at forbedre styrke, stabilitet, balance. Du bestemmer selv, hvor hårdt du vil træne, for ved hjælp af små teknikker kan du hurtigt tage belastning af - eller gøre øvelsen sværere.


Outdoor Cross
Outdoor Cross er træning bestående af bevægelser som vores krop er skabt til at lave, og i et socialt miljø der lader dig udfolde dit fysiske potentiale.
Træning vil især bygge sig op omkring naturlige og frie bevægelser, hvor formålet er at stimulere kroppen på en måde som du kan bruge, til en mere funktionsdygtig hverdag.
Dette gøres med sjove, men hårde og udfordrende øvelser, lege og bevægelser, såsom træk, sprint, squats, presse, hoppe, svinge og meget mere. Vi bruger elementer fra gymnastikkens, styrketræningens og atletikkens domæner. Vi vil ramme en intensitet der passer til hver enkelt persons niveau, så belastningen tilpasses, og enhver fysik kan være med.
Medbring tøj og sko der kan SVEDES i til udendørs brug!
Vi giver en GOD intro til teknikken og mulighederne til vores udstyr! Alle, der er indstillet på sjov, hård og effektiv træning kan deltage!!

 

Danse Fitness
Til Danse Fitness skal vi svede, danse og vigtigst af alt: Ha’ det sjovt.
Der er fokus på simple koreografier til blandet musik – alt fra moderne hits til Bollywood og latinamerikanske rytmer, og vi skal danse forskellige stilarter som for eksempel jive, salsa, jazz, samba og hip hop.
Vi skal have det sjovt, komme i godt humør og samtidig arbejde med effektiv cardio-træning. Alle kan være med, bare man er klar på at have en fest og give den gas til lækkert musik.

 

Water Cross i Vadum Svømmehal
Water cross er en form for cirkeltræning i vand. På dette hold vil du prøve flere forskellige øvelser til noget godt musik. Du vil komme til at cykle på spinning cykler, bokse og udføre vand aerobicøvelser i vand. Ønsker du at komme i bedre form eller tabe dig - så er holdet her en god ide.

 

Yogalates
Afslut aftenen med en lækker kombination af yoga og pilates til dejlig og inspirerende musik. I løbet af timen arbejder vi med både dynamiske og afspændende yogabevægelser samt udnytter det bedste core-træning fra pilates. Du vil derfor mærke din krops muskulatur udelukkende ved brug af kroppen som redskab og mærke hvordan du får strukket kroppen godt ud efter en lang dag. Vi afslutter timen med meditation og afspænding, hvor dit sind og muskler får lov til at nyde en velfortjent pause.

 

Styrke & Puls
Efter en effektiv og relevant opvarmning, vil timen først indholde et styrkeelement der har til formål at øge din muskulære styrke og koordination samt muskelvedligeholdelse. Dette vil være bestående af 1 til 2 basisøvelser til over og/eller underkroppen.
Efter dette vil der være en mere pulsorienteret del, der har til formål at øge din iltoptagelse, herunder hjertets pumpekapacitet, samt muskulære udholdenhed. Dette vil ofte bestå af nogle få effektive øvelser udført i rækkefølge, eller en form for cirkeltræning.

 

Aqua jogging i Svømmehallen Gl. Lindholm Skole
Aqua jogging er til dig der gerne vil dyrke sjov motion hvor der sker noget. Men specielle bælter kan du løbe i vores bassin.
På holdet vil der være forskellige øvelser og det er ikke kun benene der bliver trænet. Træningen vil være til noget fedt musik og du vil opleve, at selv om du måske har en mindre skade - vil du sagtens kunne løbe med i bassinet.

 

Aerobic, styrke & ”Ro”
Aerobic er en egen danseform som er udviklet til konditionstræning. Timen er morsom og effektiv med trinkombinationer! Træningen er inddelt i intervaller, hvor vi træner puls og styrke skiftevis. Timen er dansepræget og passer til dig som kan lide at bevæge dig til musik !
Timen varer 1 1/2 time og efter en god omgang træning afslutter vi med rolige øvelser inspireret af yoga og Pilates, så du kan finde roen igen. BÅDE for mænd og kvinder